2023年7月29日星期六

和自己对话

 “我”,是所有痛苦的根源。
没有了“我”,就没有了后面的一切痛苦。

也因为消融了自我,便可以真心的祝福世界上的一切。因为所有人,所有事,都跟这个我没有区别。可以真心的散发这份爱,而不执著于任何关系。原谅自己,原谅他人,宽恕所有痛苦的发生,此时此刻,就可以从无尽烦恼中解脱出来,解脱出来。

人生只有三件事:苦,无常,无我。

May I generate love, and goodwill, peace, and harmony. May all share my merits, share my peace, my harmony, my happiness.

-

我还做不到无时无刻都能对生活的高低起伏保持平等心,偶尔现象剧烈的时候,也是会被淹没。但这份觉察一直都在,只要想起,就能回到觉察,对无常,无我的了解,而保持平等心。客观地观察。如实地观察。因为一切的现象都会以感受呈现。只要能对身体上的感受保持觉知和平等心,就能回到当下,脱离痛苦。

As it is, not as how you would like it to be. 

If there’s no unpleasant sensation, how could you come out from the sankhara of aversion? Welcome all the unpleasant sensations. Make it as a tool, to come out from the misery. Welcome, welcome, welcome.

You are loved , you are supported. 

-

I have this craving. I wish I would be loved, taken care of by someone. I am craving for the feeling, maybe sensation. What should I do?

Do nothing, but observe. Everything is changing. You are not satisfied with what you have now, but this will also change. Do not expect a time, let it happen. With a detached mind. Let it happen. It will happen.

-

因为想要捉住无常河流中的一小部分,这份执着带来了痛苦。因为一切无常,根本捉不住也留不住一粒沙,一滴水。

愿我可以笑着面对生活中的盛衰起伏,生出爱心和慈悲心,放弃憎恨和厌恶。

只有我的心真的变得纯净了,对任何事都能保持平等心,再也没有贪爱和嗔恨,才能真正享有平静和安详,也能把这份平静和安详分享给所有人。

愿你快乐,真正的快乐。

愿一切众生享受真正的平静和安详。

愿一切众生快乐。

没有评论:

发表评论

一步一脚印 =D